Kétüteműek után egy NYUGI-s négyüteműről is essen szó. Lelkes olvasóink tudják, hogy van egy Saab-unk, amiről régen esett szó.
A 23-as és 20-as alkatrészek
Amikor 2019-ben a kabrió jobb elejét javítottuk, láttuk, hogy a légszűrő ház elejéről hiányzik valami, mert gyanúsan befejezetlenül meredezett a szívócső. Tanulmányoztuk az alkatrész katalógust, és kiderült: hiányzik onnan a szívászaj-csökkentő doboz, és annak tartója. (Gyári cikkszámuk 4229563 és 4334751.) A dobozka minden további nélkül rendelhető volt, viszont a tartója…: „No Longer Available". Cikkszám alapján keresgéltünk tartót a világhálón – eredménytelenül. A dolog ennyiben maradt, mivel nem létfontosságú alkatrészről van szó, de mint mondani szoktuk, a mérnök nem hülye: a kihegyezett költségvetések korában nemigen építenek be fölösleges alkatrészt.
A kitartás meghozta gyümölcsét. Tagjai vagyunk a svéd Saab Klubnak (Svenska Saabklubben), melynek fórumán keresztül rengeteg segítséget kaptunk-kapunk egyéb kérdésekben. Most pedig a klub raktárában bukkant fel az általunk keresett alkatrész! Azonnal lecsaptunk rá. A termék két hét múlva, gyönyörűen becsomagolva megérkezett, a felszereléséhez szükséges lemezanyákkal és csavarokkal együtt. A dobozbontás pillanatára öt évet kellett várnunk. A dobozkát azonmód beépítettük; olyan lett, mintha a gyárban szerelték volna össze.
Tanulságként annyit, hogy ha valaki - márkától függetlenül - 20-25 éves autó megvásárlására adja a fejét, és nemcsak nézegetni, de használni is akarja, számítson rá: nehéz és költséges lesz az alkatrészbeszerzés. Szerelő pedig, aki ilyen munkát elvállal, egyre kevesebb akad. Persze maga az autó minden fáradtságért kárpótol, pusztán a megjelenésével is... szóval NYUGI!
SL – TAL